Reklamační řád

Reklamační řád

1. Úvodní ustanovení

Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) ve smyslu ustanovení § 1914 a násl. občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Prodávající:

2. Záruční doba

  1. Na prodané zboží se vztahuje zákonná záruční doba 24 měsíců, pokud není u konkrétního zboží uvedeno jinak.

  2. Záruka se nevztahuje na:

    • opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,

    • vady způsobené nesprávným použitím, skladováním či údržbou,

    • mechanické poškození vinou kupujícího.

3. Uplatnění reklamace

  1. Kupující je povinen zboží po převzetí prohlédnout a případné vady nahlásit bez zbytečného odkladu.

  2. Reklamace se uplatňuje u prodávajícího písemně na e-mailu vinklerova.r@seznam.cz nebo zasláním zboží spolu s popisem vady na adresu: Romana Vinklerová, Smilov 13, 582 53 Štoky.

  3. Reklamované zboží musí být zasláno čisté, kompletní a pokud možno v původním obalu.

4. Práva kupujícího při vadném plnění

Pokud má zakoupené zboží vadu, může kupující požadovat:

  • odstranění vady opravou,

  • výměnu za nové zboží,

  • přiměřenou slevu z ceny,

  • odstoupení od smlouvy (pokud se jedná o podstatné porušení smlouvy).

Volba práva náleží kupujícímu, pokud není v rozporu se zákonem.

5. Vyřízení reklamace

  1. O reklamaci bude rozhodnuto ihned, ve složitějších případech nejpozději do 3 pracovních dnů.

  2. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.

  3. O průběhu a výsledku reklamace bude kupující informován e-mailem.

6. Náklady reklamace

Náklady spojené s dopravou reklamovaného zboží zpět k prodávajícímu nese kupující. V případě oprávněné reklamace jsou tyto náklady kupujícímu nahrazeny.

7. Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 24. 9. 2025.